Friday, August 22, 2008

President Ma Confirms Commitment to Defense of Taiwan


China Times reported today that President Ma emphasized the importance of keeping Taiwan's defense spending pegged to 3% of GDP in a meeting with a US Congressional commission. Deputy Commissioner of the US-China Economic and Security Commission Carolyn Bartholomew, Dan Blumenthal, and others are in Taipei on a fact finding mission. Ma defended his cross-Strait policies, saying that improving relations is in the interests of both Taiwan and the United States. Reference also is made to a phone call he had with 31 Congressmen during his stop over in the U.S. on the way to South America. Full article is below:

馬:國軍購不會低於國民生產毛額3%

2008-08-22
今日晚報
中時電子報毛嘉慶/台北報導】

馬英九總統今(二十二)日呼籲,台灣需要維持適當的國防水準,希望美國行政部門儘快將台灣採購的武器清單交由國會審查。他表示,雖然台海情勢已經有了「根本的變化」,但台灣與美國的關係還要繼續加強,未來國防預算「不會少於國內生產毛額的百分之三」,以展現自我防衛決心。

馬英九上午在總統府接見美國國會任命的「美中經濟安全檢討委員會」(USCC)副主席白嘉玲(Carolyn Bartholomew)等人。馬英九指出,台灣非常歡迎就當前形勢和美方交換意見,政府過去三個月來在兩岸關係的努力,已經使得台海地區的緊張情勢大為降低。

馬英九表示,最近他到中南美洲,途經美國洛杉磯與舊金山,和三十一名參眾議員見面或通電話,他們的的反應是兩岸關係的發展符合美國的利益。他對訪客說,在場許多人士都來過台灣,這次來訪和過去有不同,因為台海情勢已經有了根本的變化。另外一方面,台灣和美國關係不但維持友好,更會繼續加強。

馬英九重申,未來幾個月,政府會繼續和中國大陸商談貿易與交通等議題,希望除了經濟關係的正常化外,在國際關係方面能夠進行外交和解與休兵,減少雙方在國際間的惡性競爭,「這樣可以讓大家都鬆一口氣,台灣海峽與國際社會都可以邁向和解」。

馬英九也呼籲,美國應儘快通過台灣請求採購的七項武器系統,讓台灣國防維持適當水準。總統承諾,未來台灣的國防預算不會少於國內生產毛額的百分之三,展現台灣自我防衛的決心。

No comments: